Saint Patrick’s Day At IEST

St Patrick’s Day is celebrated all across the world, and IEST is no exception!  Students from the English conversational courses of all 6 levels joined at the school’s auditorium to commemorate this day.

Saint Patrick’s Day was originally a religious feast in which the Catholics celebrated the missionary actions and good deeds of the bishop of Ireland. Nowadays, it is a big cultural international celebration in which people wear something green or representative on Ireland’s culture and traditions. This day is celebrated with parades, singing, dancing and food. In Ireland, it is even taken as a bank holiday.

For this year’s contest, each group of the conversational courses had to choose a popular song and then change the lyrics of it using words related to Saint Patrick’s Day. Students showed their creativity and talent writing beautiful lyrics and even adding choreography into their performances.

The winner of this contest was the group of level 6, conducted by teacher Jose Antonio Rodriguez Ahumada, they used the song “Counting Stars” as the melody for their Saint Patrick’s song. Their clever lyrics and charismatic moves won the hearts of the audience. Each person from the group won a ticket to the movies including popcorn and soda as a price.

Exámenes de ubicación de inglés 8 de Enero (11:00 a 13:00 y 17:00 a 19:00) 15 de Enero (solo alumnos de nuevo ingreso, 17:00 a 19:00) 22 de Enero (solo alumnos de nuevo ingreso, 17:00 a 19:00) 22 de Mayo (11:00 a 13:00 y 16:00 a 18:00) 26 de Junio (11:00 a 13:00 y 17:00 a 19:00) Cursos de inglés Cursos Enero-Mayo 2020 20 de Enero al 15 de Mayo 25 de Enero al 16 de Mayo (sabatinos) Verano 1: 1 al 22 de Junio Verano 2: 6 al 27 de Julio Exámenes de certificación TOEFL ITP: 31 de Enero y 8 de Mayo TOEFL IBT: 28 de Febrero y 20 de Marzo TOEIC: 13 de Marzo ÖSD: 8 y 9 de Mayo

Los 10 mandamientos del estudiante de traducción

Es probable que muchos de vosotros estéis pensándolo u os encontréis en el inicio del grado y no terminéis de asimilar lo que realmente significa ser estudiante de una «carrera» como esta. Pues bien, comenzaremos facilitando las definiciones, que nos ofrece el DRAE, de sendas (vocablo cuyo uso y significado merecería otro post) disciplinas: la Traducción y, por otra lado, la Interpretación. La primera acepción que nos muestra el DRAE del verbo traducir es «1, tr. Expresar en una lengua lo que está escrito o se ha expresado antes en otra», mientras que la segunda acepción del verbo interpretar lo define como «2. tr. Traducir de una lengua a otra, sobre todo cuando se hace oralmente». Apuesto a que no mucha gente ha buscado el significado de estos vocablos, ¿para qué, si se sobreentiende, no? En todo caso, se buscaría interpretar. Pero, como podrás descubrir pronto, estas definiciones que nos ofrecen son, aunque no inexactas, banales y muy incompletas. El concepto que el ciudadano de a p