Saint Patrick’s Day At IEST

St Patrick’s Day is celebrated all across the world, and IEST is no exception!  Students from the English conversational courses of all 6 levels joined at the school’s auditorium to commemorate this day.

Saint Patrick’s Day was originally a religious feast in which the Catholics celebrated the missionary actions and good deeds of the bishop of Ireland. Nowadays, it is a big cultural international celebration in which people wear something green or representative on Ireland’s culture and traditions. This day is celebrated with parades, singing, dancing and food. In Ireland, it is even taken as a bank holiday.

For this year’s contest, each group of the conversational courses had to choose a popular song and then change the lyrics of it using words related to Saint Patrick’s Day. Students showed their creativity and talent writing beautiful lyrics and even adding choreography into their performances.

The winner of this contest was the group of level 6, conducted by teacher Jose Antonio Rodriguez Ahumada, they used the song “Counting Stars” as the melody for their Saint Patrick’s song. Their clever lyrics and charismatic moves won the hearts of the audience. Each person from the group won a ticket to the movies including popcorn and soda as a price.

Conferencia acerca de la Interpretación Telefónica.

El pasado 31 de agosto, en el marco de la 13a Semana de Humanidades, se llevó a cabo la conferencia "Los retos de la interpretación telefónica," abierta al público en general, y a la que asistieron, sobre todo, alumnos de la Licenciatura en Idiomas del IEST.

La conferencia estuvo a cargo de la Lic. Ana Isabel Espinosa Salas, quien es egresada de la Licenciatura en Idiomas del IEST, y se desempeña actualmente como intérprete telefónica.

Explicó las diferentes áreas disponibles en la empresa donde trabaja y se mostraron algunos ejemplos de como sería una llamada en el área de medicina, área en la que la Lic. Espinosa se desempeña, principalmente.

Obviamente, para poder entrar a una empresa ésta, se necesita diversos cursos de iniciación para considerar si el candidato es apto o no para realizar dicho trabajo. Ser intérprete no es sencillo, se necesita dicción, buena memoria, un amplio conocimiento de terminología específica en al menos dos idiomas, mucha práctica, y una gran c…

Fechas de inicio para cursos de verano

Las fechas en las cuales se impartirán los cursos de inglés de verano serán las siguientes: